foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Ώρα σχολείου Ώρα σχολείου Ώρα σχολείου Ώρα σχολείου Ώρα σχολείου Ώρα σχολείου

11ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας

Ένα μολύβι και ένα βιβλίο μπορούν ν' αλλάξουν τον ΚΟΣΜΟ!!

'Ωρα

Τα νέα μας

ΤΟΜΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

 

Erasmus+

 

Η σελίδα του Erasmus+

https://sp34kat.pl/smyw/

Comenius

Το Blog του Comenius

mindswithnoborders1.blogspot.gr/

Η σελίδα του Comenius

www.sp34kat.pl/minds/sp34.php#

Προτεινόμενα βιβλία

Φρικαντέλα. Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα. Ευγένιος  Τριβιζάς

Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι. Ευγένιος Τριβιζάς

Τα Χριστούγεννα του Κλουζ.  Γίργκεν Μπανσέρους

Η Γέννηση του Χριστού.  Φίλιππος Μανδηλαράς

Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία.  Κάρολος Ντίκενς

Χριστουγεννιάτικα διηγήματα.  Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Πού πήγαν τα Χριστούγεννα; Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Καλά Χριστούγεννα κύριοι Βι και Βι.  Τίνα Βλασταράκου-Μεταξά

Η νύχτα που γεννήθηκε η αγάπη.  Σοφία Μαντουβάλου

Αξίζει να δείτε

 

yliko

 

mainlogo

Ιστοσελίδα

 Ο σύνδεσμος για την παλιά μας ιστοσελίδα   http://11dim-ptolem-old.koz.sch.gr/

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

«?ο άνθρωπος είναι μικρόκοσμος και ο κόσμος μακροάνθρωπος?»

     Είναι γνωστό ότι το οικολογικό πρόβλημα αποτελεί ίσως το σημαντικότερο από τα προβλήματα της εποχής μας, καθώς αφορά όλους τους ανθρώπους, σε οποιοδήποτε σημείο της γης και αν κατοικούν.  Είναι ένα πρόβλημα που δεν συνδέεται απλά με την ποιότητα της ζωής αλλά με την ίδια τη ζωή της ανθρωπότητας και ολόκληρης της δημιουργίας.

     Ως οικολογικό πρόβλημα εννοούμε τη διατάραξη της ισορροπίας στη φύση, κυρίως μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος, εξ’ αιτίας της οποίας άρχισαν να εμφανίζονται πολλές παρενέργειες πάνω στη φύση.  Τέτοιες είναι οι αλλαγές στο κλίμα, η τήξη των πάγων στους πόλους, οι φυσικές καταστροφές, η όξινη βροχή και η εξαφάνιση πολλών ειδών του φυτικού και ζωικού βασιλείου.  Το πρόβλημα εκδηλώνεται σε οικοσυστήματα που μέχρι τώρα θεωρούσαμε αυτονόητη την αέναη λειτουργία τους και ίσως γι? αυτό αγνοούσαμε ουσιαστικές παραμέτρους, οι οποίες σχετίζονται με την ύπαρξή τους.  Για παράδειγμα, ο αέρας, το νερό και τα δάση, που μας περιβάλλουν, θεωρούνταν αυτονόητο ότι υπήρχαν και θα υπάρχουν για πάντα.

Η ανάγκη του ανθρώπου να βελτιώσει το πολιτιστικό του επίπεδο και να αυξήσει τους οικονομικούς πόρους, ώστε να εξασφαλίσει ευημερία, τον οδήγησε σε έναν άκρατο καταναλωτισμό και ευδαιμονισμό, συρρικνώνοντας παράλληλα τις πνευματικές και μεταφυσικές του ανησυχίες.  Ο σύγχρονος άνθρωπος, κινούμενος μέσα σ? έναν άκρατο καταναλωτισμό, χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται αλόγιστα το φυσικό περιβάλλον, για να ικανοποιήσει όχι τις ζωτικές, αλλά τις πλασματικές και ολοένα αυξανόμενες, ανάγκες του.  Αντί να αντιμετωπίζει με σεβασμό το περιβάλλον που είναι το σπίτι του, συμπεριφέρεται σ? αυτό με υπεροψία και αλαζονεία.   Η αρμονική σχέση του ανθρώπου με το  φυσικό περιβάλλον έχει διαταραχθεί και η αξία της υλικής δημιουργίας  περιορίζεται μόνο στη χρηστικότητά της.  Σύμφωνα μ? αυτήν την αντίληψη, ο φυσικός κόσμος δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο η πρώτη ύλη για την οικονομική ανάπτυξη του ανθρώπου.

      Σήμερα, η ραγδαία επιδείνωση της σχέσης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις, ώστε μπορούμε να μιλούμε πλέον για οικολογική κρίση και όχι  μόνο για οικολογικό πρόβλημα.  Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η καταστροφή του οζονικού στρώματος της ατμόσφαιρας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η μόλυνση του εδάφους και των υδάτων, η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η καταστροφή του δάσους του Αμαζονίου και η εξάντληση των φυσικών πηγών ενέργειας, δημιουργούν ανησυχία και προβληματισμό για το μέλλον όλης της δημιουργίας, καθώς ζούμε πλέον σε έναν πλανήτη που περιβαλλοντικά καταρρέει.  Το οικολογικό πρόβλημα έχει διογκωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι απαισιόδοξοι να μιλούν για σταδιακή καταστροφή όλης της δημιουργίας, ενώ οι αισιόδοξοι θεωρούν ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί έστω και την τελευταία στιγμή.  Η αντιμετώπιση του προβλήματος, όμως, βρίσκεται στη θέληση και στις ενέργειες του ανθρώπου, καθώς αυτός αποτελεί και την αιτία του προβλήματος.

     Ο Ο.Η.Ε. καθιέρωσε ως «ημέρα του περιβάλλοντος» την 5η Ιουνίου κάθε έτους, με σκοπό να υπενθυμίζει στους ανθρώπους την ευθύνη όλων για το περιβαλλοντικό πρόβλημα και συγχρόνως να τους ευαισθητοποιήσει για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.  Θεωρούμε όμως, ότι μία ημέρα δεν αρκεί για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας του ανθρώπου έναντι του φυσικού περιβάλλοντος, όταν τις υπόλοιπες ημέρες του έτους αδιαφορεί γι? αυτό.  Ο σύγχρονος άνθρωπος χρειάζεται, οπωσδήποτε, να αλλάξει νοοτροπία και συμπεριφορά, να ξαναβρεί τον προσανατολισμό του, να αποβάλλει το σύγχρονο εμπαθές προσωπείο του και να συνειδητοποιήσει την αξία της φύσης.

                                                                                        Απόστολος Μητρούλης

                                                                                  Δ/ντής 11ου Δημ. Σχ. Πτολ/δας     

Τα σχολειά χτίστε

Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα,
γερά θεμελιωμένα, από της χώρας
ακάθαρτης, πoλύβοης, αρρωστιάρας
μακριά μακριά τα ανήλιαγα σοκάκια,
τα σκολειά χτίστε!

Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ Ήλιος,
διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει,
ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας
το φεγγάρι.

Γιομίζοντάς τα να τα ζωντανεύουν
μαϊστράλια και βοριάδες και μελτέμια
με τους κελαϊδισμούς και με τους μόσκους?
κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία
να είναι σαν κρίνα.

Κωστής Παλαμάς

eTwinning School Label, 2019-2020

 

Παλιά επαγγέλματα

Screenshot_1.jpg
Screenshot_10.jpg
Screenshot_11.jpg
Screenshot_12.jpg
Screenshot_13.jpg
Screenshot_14.jpg
Screenshot_15.jpg
Screenshot_16.jpg
Screenshot_17.jpg
Screenshot_2.jpg
Screenshot_20.jpg
Screenshot_3.jpg
Screenshot_4.jpg
Screenshot_5.jpg
Screenshot_6.jpg
Screenshot_7.jpg
Screenshot_8.jpg
Screenshot_9.jpg
previous arrow
next arrow

Αξίες Σχολείου

1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.jpg
IMG_20220405_114500.jpeg

Τοποθεσία σχολείου