Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Time school Time schoolTime schoolTime schoolTime schoolTime school

Τα νέα μας

Για καλύτερη προβολή της σελίδας αλλάξτε την ανάλυση της οθόνης σας  σε 1280 Χ 760 px

 

 

19/12/2019. Ώρα: 13:15  Επίδοση Ελέγχων Προόδου των μαθητών

 

 

 

ΤΟΜΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

 

 

 

Erasmus+

 

 

 

 Η σελίδα του ERASMUS+

 http://sp34kat.pl/smyw/

 

 
 

eTwinning School Label, 2019-2020

Comenius

Το Blog του Comenius

mindswithnoborders1.blogspot.gr/

Η σελίδα του Comenius

www.sp34kat.pl/minds/sp34.php#

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Προτεινόμενα βιβλία

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ

 

  1. Χριστουγεννιάτικα διηγήματα  (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης)
  2. Τα ωραιότερα παραμύθια για τα Χριστούγεννα και την πρωτοχρονιά (εκδ. Σμυρνιωτάκης)
  3. Τα Χριστούγεννα της μαγισούλας  (LieveBaeten)
  4. Τελικά, υπάρχει ο Αϊ  Βασίλης (Κριστιάν Λεμάν)
  5. Το χριστουγεννιάτικο καραβάκι (Ειρήνη Βασιλείου)
  6. Ο μικρός μολυβένιος στρατιώτης (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)
  7. Ώρα καλικατζάρων (Μερκούριος Αυτζής)
  8. Καλά Χριστούγεννα κύριοι Βι και Βι ( Τίνα Βλασταράκου-Μεταξά)

Αξίζει να δείτε

 

 

 

 

Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 45 επισκέπτες και κανένα μέλος

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

 

ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

 

«?ο άνθρωπος είναι μικρόκοσμος και ο κόσμος μακροάνθρωπος?»

 

     Είναι γνωστό ότι το οικολογικό πρόβλημα αποτελεί ίσως το σημαντικότερο από τα προβλήματα της εποχής μας, καθώς αφορά όλους τους ανθρώπους, σε οποιοδήποτε σημείο της γης και αν κατοικούν.  Είναι ένα πρόβλημα που δεν συνδέεται απλά με την ποιότητα της ζωής αλλά με την ίδια τη ζωή της ανθρωπότητας και ολόκληρης της δημιουργίας.

     Ως οικολογικό πρόβλημα εννοούμε τη διατάραξη της ισορροπίας στη φύση, κυρίως μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος, εξ? αιτίας της οποίας άρχισαν να εμφανίζονται πολλές παρενέργειες πάνω στη φύση.  Τέτοιες είναι οι αλλαγές στο κλίμα, η τήξη των πάγων στους πόλους, οι φυσικές καταστροφές, η όξινη βροχή και η εξαφάνιση πολλών ειδών του φυτικού και ζωικού βασιλείου.  Το πρόβλημα εκδηλώνεται σε οικοσυστήματα που μέχρι τώρα θεωρούσαμε αυτονόητη την αέναη λειτουργία τους και ίσως γι? αυτό αγνοούσαμε ουσιαστικές παραμέτρους, οι οποίες σχετίζονται με την ύπαρξή τους.  Για παράδειγμα, ο αέρας, το νερό και τα δάση, που μας περιβάλλουν, θεωρούνταν αυτονόητο ότι υπήρχαν και θα υπάρχουν για πάντα.

Η ανάγκη του ανθρώπου να βελτιώσει το πολιτιστικό του επίπεδο και να αυξήσει τους οικονομικούς πόρους, ώστε να εξασφαλίσει ευημερία, τον οδήγησε σε έναν άκρατο καταναλωτισμό και ευδαιμονισμό, συρρικνώνοντας παράλληλα τις πνευματικές και μεταφυσικές του ανησυχίες.  Ο σύγχρονος άνθρωπος, κινούμενος μέσα σ? έναν άκρατο καταναλωτισμό, χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται αλόγιστα το φυσικό περιβάλλον, για να ικανοποιήσει όχι τις ζωτικές, αλλά τις πλασματικές και ολοένα αυξανόμενες, ανάγκες του.  Αντί να αντιμετωπίζει με σεβασμό το περιβάλλον που είναι το σπίτι του, συμπεριφέρεται σ? αυτό με υπεροψία και αλαζονεία.   Η αρμονική σχέση του ανθρώπου με το  φυσικό περιβάλλον έχει διαταραχθεί και η αξία της υλικής δημιουργίας  περιορίζεται μόνο στη χρηστικότητά της.  Σύμφωνα μ? αυτήν την αντίληψη, ο φυσικός κόσμος δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο η πρώτη ύλη για την οικονομική ανάπτυξη του ανθρώπου.

      Σήμερα, η ραγδαία επιδείνωση της σχέσης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις, ώστε μπορούμε να μιλούμε πλέον για οικολογική κρίση και όχι  μόνο για οικολογικό πρόβλημα.  Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η καταστροφή του οζονικού στρώματος της ατμόσφαιρας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η μόλυνση του εδάφους και των υδάτων, η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η καταστροφή του δάσους του Αμαζονίου και η εξάντληση των φυσικών πηγών ενέργειας, δημιουργούν ανησυχία και προβληματισμό για το μέλλον όλης της δημιουργίας, καθώς ζούμε πλέον σε έναν πλανήτη που περιβαλλοντικά καταρρέει.  Το οικολογικό πρόβλημα έχει διογκωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι απαισιόδοξοι να μιλούν για σταδιακή καταστροφή όλης της δημιουργίας, ενώ οι αισιόδοξοι θεωρούν ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί έστω και την τελευταία στιγμή.  Η αντιμετώπιση του προβλήματος, όμως, βρίσκεται στη θέληση και στις ενέργειες του ανθρώπου, καθώς αυτός αποτελεί και την αιτία του προβλήματος.

     Ο Ο.Η.Ε. καθιέρωσε ως «ημέρα του περιβάλλοντος» την 5η Ιουνίου κάθε έτους, με σκοπό να υπενθυμίζει στους ανθρώπους την ευθύνη όλων για το περιβαλλοντικό πρόβλημα και συγχρόνως να τους ευαισθητοποιήσει για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.  Θεωρούμε όμως, ότι μία ημέρα δεν αρκεί για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας του ανθρώπου έναντι του φυσικού περιβάλλοντος, όταν τις υπόλοιπες ημέρες του έτους αδιαφορεί γι? αυτό.  Ο σύγχρονος άνθρωπος χρειάζεται, οπωσδήποτε, να αλλάξει νοοτροπία και συμπεριφορά, να ξαναβρεί τον προσανατολισμό του, να αποβάλλει το σύγχρονο εμπαθές προσωπείο του και να συνειδητοποιήσει την αξία της φύσης.

 

                                                                                        Απόστολος Μητρούλης

                                                                                  Δ/ντής 11ου Δημ. Σχ. Πτολ/δας       

 

Τα σχολειά χτίστε

Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα,
γερά θεμελιωμένα, από της χώρας
ακάθαρτης,πολυβοής,αρρωστιάρας
μακριά μακριά τ' ανήλιαγα σοκάκια,
τα σχολειά χτίστε!

Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων
περίσσια ανοίχτε,
νάρχεται ο κυρ Ήλιος, διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει, ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας το φεγγάρι.

Γιομίζοντας τα να τα ζωντανεύουν
μαϊστράλια και βοριάδες
και μελτέμια με τους κελαϊδισμούς
και με τους μόσκους
κι ο δάσκαλος ποιητής
και τα βιβλία να είναι σαν κρίνα

Κωστής Παλαμάς

Ημερολόγιο

Επισκέψεις

090426
Σήμερα
Χθες
Εβδομάδα
Μήνα
Συνολικά
56
37
366
1141
90426

Ημ/νια: 19-01-2020 08:07:51

11ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας| Μεσουπόλεως 72|50200 | Τηλ/Fax: 2463025080| Email: 11dimpto@sch.gr © 2020 High School Rights Reserved.